Betöltés alatt... Kérem várjon...

Megoldásokat szállítunk!

Hirlevél feliratkozás


MaxiEcu 2 szervizeknek

Új termék bemutató:

Schneider Mihály mérnök-szaktanácsadó 

MaxiEcu interfész

Mi az a MaxiEcu 2.0+MPM-COM interfész?

  Szervíz szintű modern  autódiagnosztikai szoftver, és a hozzávaló elektronika, mely professzionális (autószerelő műhely) célokra alkalmas, de a magánemberek számára is megfizethető szoftver és elektronikai termék a személygépjárművek elektronikus rendszereinek diagnosztizálására.
  A szoftver képességei alkalmassá teszik arra, hogy helyettesítse azokat a diagnosztikai eszközöket, és szofvereiket, amelyeket a márkaképviselettel meghatalmazott szervizek is használnak, gyakran többszörös áron, illetve megfizethetetlen frissítési költségekkel.  
  Az emberi gondolatmenettel összhangban  álló szofver mindennapos használata nem követel hosszadalmas, nehéz, és költséges képzést, felhasználó barát, a beépített segítő alkalmazások egyszerűen megtanítják, hogyan lehet  végrehajtani a kívánt műveletet, mint például távvezérlők feltanítása, injektorok hozzáadása, kulcsok programozása, a részecske szűrő kiégetése, stb.

 A kiválasztható szoftver funkciók:

       - Hibakódok kiolvasása, a hibatárólóban tárolt hibák törlése,

       - Az aktuális működési paraméterek kiolvasása,

       - A gépjármű központi számítógépében (ECU) tárolt információk kiolvasása,

       - A működtető szerkezetek tesztje,

       - Az aktuális paraméterek kirajzolása grafikonokban,

       - A feltanított részegységek törlése,

       - A jármű részegységek kalibrációja,

       - A központi számítógép (ECU) átprogramozása (nappali menetfény, vonóhorog modul,kulcsok, távvezérlők, nyelv, stb.),

       - A szervízintervallumok beállítása, figyelmeztetések törlése,

       - A részecske szűrő (DPF) regenerálása,

       - Injektorok feltanítása,

       - Baleseti adatok törlése (Ford),

       - Pin kódok kiolvasása (Renault),

       - A központi számítógép -Long coding- programozása (VAG).
 

A támogatott gépkocsigyártók 

MaxiEcu támogatott típusaiOlvasás - törlés a hibatárolóból (DTC)

Az egyik legfontosabb feladata a  programnak a hibatárolóban összegyült hibakódok kiolvasása, majd a hibabehatárolás-elhárítás után a tároló tartalmának törlése, a hibamentes működés ellenőrzése, amely pótolhatatlan segítséget nyújt a mai korszerű és elektronikával, ellenőrző rendszerekkel gazdagon felszerelt gépjárművek működési hibáinak hibafeltárásában, és azok hibaelhárításban. Így egyszerűen és gyorsan, hatékonyan megtalálhatóak azok az okok, amelyek miatt pl.: hibás a motor  működés, nem jó az ABS rendszer, a légzsákok hibát jeleznek, és sok más együttműködő modul hibaállapotai. 

A hibakódok a (DTC) kódon kívül tartalmazzák  a hibakód leírását is angol, francia, lengyel, német, spanyol és végre MAGYAR nyelven is, ez gyors azonnali segítséget ad a hibakeresésben, és a gyors javításban. 


Mielőtt kitörli a hibakódot, elmenthető egy diagnosztika riport, ami később visszanézhető, és így a szervíztörténet visszakereshető, ami nagy segítség lehet a ritkán előforduló, makacsul ismétlődő hibák esetén.

Az aktuális parméterek kiolvasása MPM-COM & MaxiEcu segítségével

A  MaxiEcu szoftvernek nem csak az a feladata, hogy a hibakódokat kiolvassa, méginkább az, hogy jelenítse meg -valós időben- a motor és más rendszerek működési adatait, azok pillanatnyi mért értékeit, és befolyásoló külső adatokat, amelyek meghatározzák működésüket, és az aktuális beállítási értékeket.  

A paraméter kiolvasási funkcióban elenőrízhető az injektorok, turbók állapota, a beépített érzékelők által szolgáltatott értékek (átfolyásmérők, áramlás szenzorok, oxigén, és hőmérséklet érzékelők, gyorsulásmérők, és sok más részegység adatai).

MPM-COM MaxiEcu paraméter kiolvasás

A szoftver grafikonjai:

A fentebb tárgyalt online paramétereket idősorban rendezve megjeleníthetők, és elmenthetők későbbi elemzési célból is, ami nagyon hasznos funkció a gyorsan változó adatok elemzésére, vagy olyan paramétrek utólagos értékeléséhez, amit vezetés közben nem tudunk megfeleően megfigyelni.

Az alábbi minta grafikonon egy turbo kompresszor töltését értékelhetjük, melyen érzékelhető a "helyes" beállítású működési állapot, összevetve több más beállítási állapot által létrehozott töltési képességgel.  

grafikon.png


A működtető szerkezetek tesztje:

Lényeges, hogy a gépjárműben tesztelhetőek legyenek a  beépített szerkezetek, hogy ellenőrízhető legyen az általuk kiváltott hatás, állapot. ( ventillátorok, szelepek, ajtónyitók, fények stb.) 

Ha nem biztos, hogy egy részegység helyesen működik, és az aktuális üzemközbeni állapotok nem teszik lehetővé annak működésének megfigyelését, akkor kiválthatja a szofver segítségével azok  kézi vezérlését, működtetését. Például: hideg motor mellett elindíthatja a ventillátoros hűtést, ellenőrízve a ventillátor áramkörök működését, ezzel sok időt, energiát megtakarítva.
 

Reszegysegek mukodtetese


A központi számítógép (ECU) átprogramozása

Ha nem egyértelmű a műszerfal beállítása, vagy túl bonyolultnak ítéli meg a jármű tulajdonos annak átprogramozását, vagy olyan nyelven jelez ki, hogy nem tudja a beállításokat megkezdeni sem, nagyszerű, hatékony segédeszköz ehhez a szofver.  Egyszerűen, és gyorsan beállíthatja az adott gépjármű műszerfal beállításait, lecserélheti annak nyelvét,  bekapcsolhatja  nappali menetfényt, engedélyezheti a kipörgésgátló működését, átállíthatja a mértékegységeket mérföldről kilométerre, stb.

Műszerfal beállítása


Alkatrész cserék feltanítása a MaxiEcu szoftverrel:

Gyakran szükséges a korszerű környezetvédelmi megoldásokkal felszerelt járművekben részegységek cseréje (eltömődnek, szelepek beragadnak, pl: EGR szelep, kormyányszög szenzor, DPF részecskeszűrő, beömlő levegő oxigéntartalom-hőmérséklet érzékelő), melyeket fel kell tanítani a rendszernek, hogy immár a cserélt részegységgel kommunikáljanak. 

Az alábbi példákban egy injektor és egy szelep feltanítását szemlélhetjük.

Feltanítás

Szelep feltanítás


A központi számítógép adatai (ECU),  a járműazonosító kód (
VIN) kiolvasása

Ezen a fülön a központi számítógép, a gyártó, a szoftververzió, és firmware, kalibrációs azonosítók mellett a járműazonosító kódok, és a fontosabb részegységek azonosítói olvashatók ki, mely fontos segédlet a megfeleő alkatrész utánrendeléshez. 

ECU és VIN kód kiolvasása

A szoftver működés közben:

Mérnökeink dolgoznak a magyar nyelvű szofver verzió kiadásán, rövidesen közzétesszük mindannyiunk örömére-hasznára!