Megoldásokat szállítunk!
Szervíz szintű modern autódiagnosztikai szoftver, és a hozzávaló elektronika, mely professzionális (autószerelő műhely) célokra alkalmas, de a magánemberek számára is megfizethető szoftver és elektronikai termék a személygépjárművek elektronikus rendszereinek diagnosztizálására.
A szoftver képességei alkalmassá teszik arra, hogy helyettesítse azokat a diagnosztikai eszközöket, és szofvereiket, amelyeket a márkaképviselettel meghatalmazott szervizek is használnak, gyakran többszörös áron, illetve megfizethetetlen frissítési költségekkel.
Az emberi gondolatmenettel összhangban álló szofver mindennapos használata nem követel hosszadalmas, nehéz, és költséges képzést, felhasználó barát, a beépített segítő alkalmazások egyszerűen megtanítják, hogyan lehet végrehajtani a kívánt műveletet, mint például távvezérlők feltanítása, injektorok hozzáadása, kulcsok programozása, a részecske szűrő kiégetése, stb.
A kiválasztható szoftver funkciók:
- Hibakódok kiolvasása, a hibatárólóban tárolt hibák törlése,
- Az aktuális működési paraméterek kiolvasása,
- A gépjármű központi számítógépében (ECU) tárolt információk kiolvasása,
- A működtető szerkezetek tesztje,
- Az aktuális paraméterek kirajzolása grafikonokban,
- A feltanított részegységek törlése,
- A jármű részegységek kalibrációja,
- A központi számítógép (ECU) átprogramozása (nappali menetfény, vonóhorog modul,kulcsok, távvezérlők, nyelv, stb.),
- A szervízintervallumok beállítása, figyelmeztetések törlése,
- A részecske szűrő (DPF) regenerálása,
- Injektorok feltanítása,
- Baleseti adatok törlése (Ford),
- Pin kódok kiolvasása (Renault),
- A központi számítógép -Long coding- programozása (VAG).
Az egyik legfontosabb feladata a programnak a hibatárolóban összegyült hibakódok kiolvasása, majd a hibabehatárolás-elhárítás után a tároló tartalmának törlése, a hibamentes működés ellenőrzése, amely pótolhatatlan segítséget nyújt a mai korszerű és elektronikával, ellenőrző rendszerekkel gazdagon felszerelt gépjárművek működési hibáinak hibafeltárásában, és azok hibaelhárításban. Így egyszerűen és gyorsan, hatékonyan megtalálhatóak azok az okok, amelyek miatt pl.: hibás a motor működés, nem jó az ABS rendszer, a légzsákok hibát jeleznek, és sok más együttműködő modul hibaállapotai.
A hibakódok a (DTC) kódon kívül tartalmazzák a hibakód leírását is angol, francia, lengyel, német, spanyol és végre MAGYAR nyelven is, ez gyors azonnali segítséget ad a hibakeresésben, és a gyors javításban.
Mielőtt kitörli a hibakódot, elmenthető egy diagnosztika riport, ami később visszanézhető, és így a szervíztörténet visszakereshető, ami nagy segítség lehet a ritkán előforduló, makacsul ismétlődő hibák esetén.
A MaxiEcu szoftvernek nem csak az a feladata, hogy a hibakódokat kiolvassa, méginkább az, hogy jelenítse meg -valós időben- a motor és más rendszerek működési adatait, azok pillanatnyi mért értékeit, és befolyásoló külső adatokat, amelyek meghatározzák működésüket, és az aktuális beállítási értékeket.
A paraméter kiolvasási funkcióban elenőrízhető az injektorok, turbók állapota, a beépített érzékelők által szolgáltatott értékek (átfolyásmérők, áramlás szenzorok, oxigén, és hőmérséklet érzékelők, gyorsulásmérők, és sok más részegység adatai).
A fentebb tárgyalt online paramétereket idősorban rendezve megjeleníthetők, és elmenthetők későbbi elemzési célból is, ami nagyon hasznos funkció a gyorsan változó adatok elemzésére, vagy olyan paramétrek utólagos értékeléséhez, amit vezetés közben nem tudunk megfeleően megfigyelni.
Az alábbi minta grafikonon egy turbo kompresszor töltését értékelhetjük, melyen érzékelhető a "helyes" beállítású működési állapot, összevetve több más beállítási állapot által létrehozott töltési képességgel.
Lényeges, hogy a gépjárműben tesztelhetőek legyenek a beépített szerkezetek, hogy ellenőrízhető legyen az általuk kiváltott hatás, állapot. ( ventillátorok, szelepek, ajtónyitók, fények stb.)
Ha nem biztos, hogy egy részegység helyesen működik, és az aktuális üzemközbeni állapotok nem teszik lehetővé annak működésének megfigyelését, akkor kiválthatja a szofver segítségével azok kézi vezérlését, működtetését. Például: hideg motor mellett elindíthatja a ventillátoros hűtést, ellenőrízve a ventillátor áramkörök működését, ezzel sok időt, energiát megtakarítva.
Ha nem egyértelmű a műszerfal beállítása, vagy túl bonyolultnak ítéli meg a jármű tulajdonos annak átprogramozását, vagy olyan nyelven jelez ki, hogy nem tudja a beállításokat megkezdeni sem, nagyszerű, hatékony segédeszköz ehhez a szofver. Egyszerűen, és gyorsan beállíthatja az adott gépjármű műszerfal beállításait, lecserélheti annak nyelvét, bekapcsolhatja nappali menetfényt, engedélyezheti a kipörgésgátló működését, átállíthatja a mértékegységeket mérföldről kilométerre, stb.
Gyakran szükséges a korszerű környezetvédelmi megoldásokkal felszerelt járművekben részegységek cseréje (eltömődnek, szelepek beragadnak, pl: EGR szelep, kormyányszög szenzor, DPF részecskeszűrő, beömlő levegő oxigéntartalom-hőmérséklet érzékelő), melyeket fel kell tanítani a rendszernek, hogy immár a cserélt részegységgel kommunikáljanak.
Az alábbi példákban egy injektor és egy szelep feltanítását szemlélhetjük.
A központi számítógép adatai (ECU), a járműazonosító kód (VIN) kiolvasása
Ezen a fülön a központi számítógép, a gyártó, a szoftververzió, és firmware, kalibrációs azonosítók mellett a járműazonosító kódok, és a fontosabb részegységek azonosítói olvashatók ki, mely fontos segédlet a megfeleő alkatrész utánrendeléshez.
A szoftver működés közben:
Mérnökeink dolgoznak a magyar nyelvű szofver verzió kiadásán, rövidesen közzétesszük mindannyiunk örömére-hasznára!